Ze względu na jakość oraz cenę sprzedawanych opon, cały rynek można podzielić na trzy segmenty: - Klasa budżetowa - Klasa średnia (medium) - Klasa Premium W pierwszym wymienionym segmencie znajdują się opony producentów mało znanych, potocznie zwanych „NO name”. Należą do nich Accelera, Dayton, Infinity, Matador, Nankang lub Zeetex. W segmencie klasy medium pojawiają się firmy, których nazwy wielu kierowców słyszało: Falken, Firestone, Hankook, Kleber, Semperit, Uniroyal. Klasa Premium to produkty potentatów z branży opon samochodowych. Nawet osoby na co dzień nieinteresujące się motoryzacją słyszały o takich firmach jak Bridgestone, Continental, Goodyear, Dunlop, Michelin, Nokian, Pirelli i Yokohama.
Oczywiście produkty z każdego segmentu mają swoje plusy i minusy, niekoniecznie trzeba rozbijać skarbonkę, aby wydać kilka tysięcy złotych na komplet opon. Klasa budżetowa przeznaczona jest dla osób, które mało jeżdżą samochodem, a gdy już to robią, to poruszają się głównie po drogach miejskich. Plusem takiego rozwiązania jest niska cena. Natomiast z takim ogumieniem lepiej nie wyruszać w daleką podróż, szczególnie w góry. Klasa średnia (medium) opon to wybór idealny dla osób często poruszających się zarówno po drogach miejskich, jak i jeżdżących w dalekiej trasy. Ogumienie z segmentu medium to najlepsza relacja jakości do ceny. Klasa Premium przeznaczona jest dla najbardziej wymagających użytkowników szos – jeżdżących bardzo często i bardzo dużo. Opony segmentu Premium polecane są także osobom, które jeżdżą w trudnych warunkach, np. w górach.